سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فواید کتاب داستان خواند در شب برای کودک

قصه کودکانه گفتن برای بچه ها قبل از خواب، از زمان های بسیار دور در میان والدین یا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، رایج بوده است. اما در عصر حاضر دوران کودکی در کنار ابزارهای دیجیتالی مانند تلفن های همراه، تبلت ها، رایانه ها و تلوزیون ها می گذرد و جایی برای تعریف قصه های شیرین قبل از خواب نمانده است. این ابزارهای رایانه ای، اوقات خوش در کنار هم بودن را از والدین و کودکان سلب کرده است و موجب دوری آنها از یکدیگر شده است.

فیلیپ پولمن یک نویسنده ی بریتانیایی است که می گوید: “پس از خوراک، پوشاک و مسکن، داستان ها همان چیزی هستند که در جهان بیشتر به آنها نیاز داریم.” در این مطلب به اهمیت و مزایای داستان های شب برای کودک پی می برید. همچنین یاد میگیرید که بهترین داستان هایی که می توانید قبل از خواب برای فرزندتان بخوانید، کدامند.

چرا خواندن داستان کودکانه قبل از خواب برای کودکان مهم است؟

آیا خواندن داستان برای کودک، واقعاً او را به شخص بهتری تبدیل می کند؟ بله! داستان ها به کودک کمک می کنند تا با شناخت جهان، افق تخیلات و خلاقیت خود را گسترش دهد و در معرض احساسات بسیاری قرار گیرد. داستان ها تعامل بین والدین و فرزندان را تقویت می کنند و مغز کودک نیز با توجه به منطق، اخلاق، استدلال و از همه مهمتر زبان، سریعتر رشد می کند.

خواندن کتاب همراه با کودک، پخش قصه از اپلیکیشن کودک، اوقات خوشی را برای شما و فرزندتان رقم می زند و باعث می شود برای لحظه ای از این دنیای پرهیاهو و شلوغ، فاصله بگیرید. همچنین، خاطرات به یاد ماندنی را تا پایان عمر، میان شما و فرزندتان به یادگار می گذارد.

بهترین داستان هایی که می توانیم قبل از خواب برای کودک بخوانیم کدامند؟

درک این نکته که ذهن های کودکان بسیار قابل انعطاف هستند و مانند یک اسفنج سریع عمل می کنند، ضروری و لازم است. بنابراین انتخاب داستان های مناسب بسیار مهم است. قبل از خواب برای فرزندتان داستان هایی بخوانید که:

  • تحریک کننده نباشند: هیجان زیاد ممکن است کودک شما را فعال کند و مانع از خواب راحت او شود. همچنین سعی کنید از گفتن داستان های تخیلی و هیجانی قبل از خواب اجتناب کنید.
  • پایان شادی داشته باشند: سعی کنید فرزندتان را قبل از خواب خوشحال کنید و حس خوبی در او ایجاد نمایید. داستان هایی درباره فریب و آزار، باعث ایجاد احساس منفی می شود و ممکن است کودک شما را مضطرب کند.
  • آموزنده باشند: سعی کنید قصه هایی بخوانید که انسانیت و نیکی را به فرزندتان آموزش دهد. داستان های اخلاقی درباره ارزش صداقت، دوری از حرص و آز، دوستی، عشق به حیوانات، پاکیزگی و احترام به راحتی قابل انتقال هستند.

امیدواریم که این مطلب مورد پسند شما واقع شده باشد. اگر شما هم می خواهید کودکی شاد، خلاق و خوش صحبت داشته باشید، اهمیت لالایی کودکانه و قصه شب را دست کم نگیرید و اوقات خوش قصه گویی را از خود و فرزندتان دریغ نکنید.